top of page
אולי יעניין אותך גם

נכתבו לאחרונה

תגיות
אין עדיין תגים.
  • Facebook - Grey Circle
  • YouTube - Grey Circle
  • Pinterest - Grey Circle
  • Instagram - Grey Circle

התאחדות קונג פו וין צ'ון בישראל - מאמרים ורשמים

חוויות של תלמיד


אורי הלוי - התאחדות קונג פו וין צ'ון בישראל

אני מרגיש בר מזל בכך שהגעתי ללמוד קונג פו אצל איגור.

נכון שהשיטה מרתקת ואומנות הלחימה ווין צ'ון ידועה בתור הפן הישומי של הקונג פו, אבל דבר אחד הבנתי שהלכתי ללמוד אצל איגור - כמו שאתה יכול ללכת לרופא מומחה סביר ורופא מומחה הכי טוב בארץ.

איגור הוא לעניות דעתי מהמורים הטובים בארץ. זה לא משנה אם אתה לומד קונג פו, קראטה או טאי קוון דו, את מה שאיגור מלמד אתה צריך לדעת.

אין שאלה לגבי מהות, תנועה, הבנה פנימית, נשימה ואימון שאיגור לא יודע את התשובה אליה, בתור אדם שמעיד על עצמו אחרי 40 שנה של אימונים שהוא עדיין לומד כל יום, איגור משתדל להבין במדויק כל אלמנט של מה שמוגדר אומנות לחימה.

אם בהתחלה חשבתי שאני אגיע ללמוד איך להגן על עצמי ולעשות משהו גופני, מהר מאוד הבנתי שהגעתי למקום שפתח בפני עולם שלם של פילוספיה, הבנה ויישום שמשרתים אותי היום בכל תחום בחיי החל מעסקים ועד לזוגיות ותפיסה כללית על החיים.

אפשר להבין מכל זה שיש פה אלמנט רוחני בכל האימון אבל זה לא נכון, יש פה אלמנט של תכלס, אם אתה עושה מה שאיגור אומר זה עובד ואם אתה מבין למה, אתה גם יודע ליישם ולשחזר, ואין מה להגיד - זה עובד. אם זה להגיע למהירויות תגובה שלא חשבת שאפשר להגיע אליהם, לפתח רגישות גופנית אחרת ובכלל להבין את התנועה שלנו אחרת לגמרי, כל זה ויותר איגור יודע ללמד אותך, היופי שבדבר זה שבסוף אתה גם מוצא את עצמך יודע ליישם את זה בוין צ'ון.


לעניות דעתי כל מי שיבוא ללמוד אצל איגור ויקשיב למה שהוא מלמד יקבל מתנה אדירה, כמו שאני מקבל כל פעם שאני מתאמן. בתור בן אדם פרקטי שמנהל עסק והיה אצל מורה או שניים של אומנויות לחימה, אני יכול להגיד שאם היית באומנות לחימה אחרת ומשהו פשוט לא הספיק לך, או שאתה באמת מחפש משהו שיאתגר אותך נפשית ושכלית, וין צ'ון בהנחיית איגור זה המקום בשבילך.


איגור מספר שיש אנשים שלומדים קונג פו 20 שנה ולא מבינים כלום ויש כאלה שלומדים שנתיים והם כבר יותר טובים מהוותיקים, אם אתם קוראים את זה ושוקלים איפה ללכת ללמוד תדעו שאצל איגור לומדים קונג פו.

bottom of page